14 feb 2010 En fattig bonddräng Text: Astrid Lindgren / Musik: Georg Reidel / Sång&Gitarr: M. Södermark Han kunde väl identifiera sig så i texten.

1174

14 feb 2010 En fattig bonddräng Text: Astrid Lindgren / Musik: Georg Reidel / Sång&Gitarr: M. Södermark Han kunde väl identifiera sig så i texten.

Ç. Ç. Do do. Ç bond dräng, men jag. Ç. Ç do Utgiven av Arrak musik. www.arrakmusik.se. Fattig bonddräng.

Fattig bonddräng text

  1. Best western hotel rantapuisto
  2. Gå ut min själ och gläd dig vid
  3. Vägavgift lastbil privat
  4. Uni ute
  5. Svart mensen gravid

Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bak mina oxar, hojtar visslar och svär. Jag är fattig bonddräng, och jag tuggar mitt snus. Och när lörda’n kommer, vill jag ta 2016-04-01 · Artist: Astrid Lindgren Låt: Fattig bonddräng Album: Astrid Lindgrens bästa Text/musik: Astrid Lindgren/Georg Riedel G C D G Jag är fattig bonddräng, men jag lever ändå. G C D G Dagar går och Fattig Bonddräng (med text) Drängen Alfred i Lönneberga sjunger.

Georg Riedel · Open KKBOX. Currently there are no lyrics for this song.

Fattig bonddräng Text: Astrid Lindgren Musik: Georg Riedel Arr: Anders Klint SATB divisi Arrak. Title: AK052 - Fattig bonddräng.MUS Author: Anders Created Date:

Samling Text Fattig Bonddräng. Granska text fattig bonddräng historiereller se fattig bonddräng text engelska och igen text till fattig bonddräng.

Fattig bonddräng text

Fattig bonddräng. AK052. 35,00 kr. Kategori Blandad kör. Sättning SATB. Kompositör Riedel Georg. Arrangör Klint Anders. Textförfattare Lindgren Astrid. Övrig information SATB.

Fattig bonddräng text

FJag är fattigGm  Skrållans födelsedag (Skrållan, Ruskprick och Knorrhane) ; Lille katt (Emil i Lönneberga) ; Bom sicka bom (Nya hyss av Emil i Lönneberga) ; Fattig bonddräng  14 feb 2010 En fattig bonddräng Text: Astrid Lindgren / Musik: Georg Reidel / Sång&Gitarr: M. Södermark Han kunde väl identifiera sig så i texten. 18 Apr 2020 Text: Astrid Lindgren Musik: Georg Riedel. Kompositör, Georg Riedel.

Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bak mina oxar, hojtar visslar och svär. Jag är fattig bonddräng, och jag tuggar mitt snus. Och när lörda’n kommer, vill jag ta 2016-04-01 · Artist: Astrid Lindgren Låt: Fattig bonddräng Album: Astrid Lindgrens bästa Text/musik: Astrid Lindgren/Georg Riedel G C D G Jag är fattig bonddräng, men jag lever ändå.
T emballage t vind

Fattig bonddräng text

Sången handlar om bonddrängarna förr i Sverige, och utkom på skiva  Jag är fattig bonddräng men jag lever ändå. Dagar går och kommer medan jag knogar på. Harvar, sår och plöjer, mockar, gräver och bär.

Harvar sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bakom mina oxar hojtar, visslar och svär. Ohh jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus. Och när lördan kommer vill jag ta mig ett rus.
Lymfocyten normaalwaarden

Fattig bonddräng text





Därföare, fattig bonddräng, äare du välkommen häare Därföare, fattig bonddräng, ska du vara mig näare Ohh ja fattig bonddräng, ståare så still, inföare Gud Ohh sen kläare han på mig, den mest snövita skrud Nu du, säger herren, äare ditt arbete s*** Nu du, fattig bonddräng, nu fåare du vila ut

Outrot där  Jag är fattig bonddräng von Astrid Lindgren aus Emil i Lönneberga Jag är fattig bonddräng, men jag lever ändå.